The name of the company,
ParaLux, was coined from the parallax
effect and the word “luxury”

The parallax effect,
which refers to the ability to perceive objects
in three dimensions from multiple different perspectives,
is likened to the way of looking at things,
and is meant to enhance the life experience for all users.

社名のParaLux(パララックス)は
「視差効果」の意味を持つ「Parallax」
「豪華な」という「Luxury」から造語しました。

“異なる複数の視点により物体を立体的に認識できる”という
「視差効果」を物事の見方に例え、
全てのユーザーの人生体験をより「豪華にしていきたい
という意味を込めています。

Creating a New Way of Being
新しいあり方を創造する

We often hear the term industry update in IT circles,
but we believe that update is just an extension
on the same axis.

We exist as a company that creates dlergences,
and we aim to make that happen.
We will create a new way of being for the industry
that has existed in one dimension as a fork in the road,
and create the standards of the future.

IT界隈では業界のアップデートという言葉をよく聞きますが、
アップデートは、1次元的な延長線でしかないと考えています。

私たちは、1次元的に進む業界に対して、新しいあり方という分岐点を
創造することで、業界の2次元化を目指しています。
New Normalを私たちの手で。

北九州スタートアップの社内の様子|株式会社パララックス

PROFILE

会社名 株式会社ParaLux
所在地 〒802-0001
福岡県北九州市小倉北区浅野3-8-1
AIMビル6F
代表者 代表取締役・CTO 村田 里史
設立 2019年10月31日
事業内容 フリーランス特化型
ブライダルプラットフォーム「BRAPLA」
取引先 ビックアイランド株式会社
東京海上日動火災保険株式会社
東京海上日動あんしん生命保険株式会社
コア・ライフプランニング株式会社
西日本シティ銀行
日本政策金融公庫
URL https://paralux.co.jp